Apr 30, 2009

Ujian Pergerakan Asas (Permainan)

Pada 29 April PISMP Pendidikan Jasmani telah menjalani ujian pergerakan asas bagi permainan. pergerakan asas diajar disekolah mempunyai beberapa tujuan antaranya
  • Menjadikan murid-murid insan yang seimbang dari aspek kecergasan fizikal, emosi, intelek dan sosial di kalangan mereka.
  • Menggalakkan aplikasi pergerakan asas dalam sesebuah permainan.
  • Menerapkan nilai-nilai murni dalam kalangan murid-murid seperti bekerjasama, tolong menolong dan saling bertolak ansur dalam sesebuah permainan.
  • Meningkatkan kefahaman murid berkaitan dengan kepentingan pergerakan asas dalam kehidupan seharian.
  • Untuk memberi keseronokan kepada murid-murid (kumpulan sasaran)
  • Membina kemahiran asas kepada murid-murid (kumpulan sasaran)
  • Membina tahap pengetahuan tentang kemahiran asas yang diperlukan dalam permainan.
  • Memberi pendedahan awal kepada murid-murid tentang kemahiran dalam sesuatu permainan.

berikut merupakan gambar-gambar semasa Simulasi permainan diadakan. Terdapat empat jenins simulasi permainan daripada empat kumpulan yang berbeza, tetapi saya hanya mampu menunjukkan permainan kami sahaja iaitu Continues Tennis.









1 comment:

Komen anda membina kami